Polityka prywatności

In legibus fundamentum rei pubilcae

Administratorem danych osobowych jest Kancelaria Radcy Prawnego Piotr Majewicz z siedzibą w Poznaniu (60-615) przy ul Podhalańskiej 14 (zwana dalej „Administratorem” lub „Kancelarią”).

Z Administratorem można kontaktować się pisemne na wskazany w zdaniu poprzedzającym adres siedziby, przy użyciu poczty elektronicznej na adres office@majewiczlegal.pl lub poprzez wypełnienie formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej Kancelarii.

Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanym dalej „RODO”).

Jeżeli osoba przekazująca przekazuje dane osobowe osoby trzeciej oświadcza tym samym, że posiada stosowną zgodę tej osoby na przekazanie danych Administratorowi.

Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora w celu:

  • udzielenia odpowiedzi na zadawane pytania w związku z kontaktem użytkowników z wykorzystaniem danych podanych na stronie internetowej (art. 6 ust. 1 lit. b RODO)
  • nawiązania relacji handlowych, w tym udzielenia odpowiedzi na zadawane pytania w związku z kontaktem klientów (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO)
  • zawarcia i wykonania umowy z Klientem (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO)
  • przeprowadzenia rekrutacji, w przypadku zgłoszenia się do procesu rekrutacyjnego, na podstawie obowiązku prawnego administratora i wyrażonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a oraz c RODO)
  • wypełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa np. podatkowych, rachunkowych, administracyjnych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO)
  • realizacji prawnie usprawiedliwionych interesów Administratora, to jest marketingu produktów lub usług własnych, ustalenia i dochodzenia własnych roszczeń lub obrony przed zgłoszonymi roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w tym zakresie jest prawnie uzasadniony interes realizowany przez Kancelarię (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)
  • w celach statystycznych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)
  • wykonania umowy w związku ze zgłoszeniem się do wzięcia udziału w szkoleniu, konferencji oraz uczestnictwem w nich (art. 6 ust. 1 lit. b RODO)
  • korzystania z usługi newsletter, obejmującej przesyłanie informacji handlowych, na podstawie wyrażonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO)

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże jest niezbędne do zawarcia umowy, jej wykonania oraz realizacji obowiązków nałożonych na Administratora w związku z jej wykonywaniem. W zależności od przypadku, konsekwencją niepodania danych jest niemożność otrzymania newslettera, uzyskania odpowiedzi na zadawane pytania, wzięcia udziału w procesie rekrutacji czy też wzięcia udziału w szkoleniu lub konferencji.

Kancelaria nie sprzedaje, nie użycza ani nie przekazuje w jakikolwiek inny sposób osobom trzecim chyba że dzieje się to za wyraźną zgodą lub na życzenie użytkownika, lub też na żądanie uprawnionych na podstawie prawa organów państwa na potrzeby prowadzonych przez nie postępowań, bądź też wymagają tego przepisy prawa.

Dane osobowe mogą być ujawniane następującym kategoriom odbiorców: bankom i urzędom. Dane mogą być również udostępniane podmiotom działającym na zlecenie Administratora takim jak adwokaci i radcowie prawni oraz aplikanci tych zawodów, doradcy podatkowi oraz inni prawnicy, a także podmiotom usługowym w celu realizacji działań związanych z obsługą kancelarii  (obsługi informatycznej, usług pocztowych i kurierskich, usług księgowych, zarządzania dokumentami, marketingowo-promocyjnych) oraz innym podmiotom, które wspierają Kancelarię w prowadzonej przez nią działalności.

Administrator nie przetwarza danych osobowych w sposób, który wiązałoby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do danej osoby.

Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowych.

Osoby, których dane osobowe są przetwarzane przez Administratora mają w szczególności prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania na potrzeby marketingu bezpośredniego oraz prawo do cofnięcia zgody, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody.

Celem realizacji wskazanych powyżej uprawnień prosimy o kontakt z administratorem pod adresem poczty elektronicznej office@majewiczlegal.pl.

Użytkownik może w każdym momencie wycofać udzieloną zgodę na otrzymanie newslettera, pisząc e-mail na adres office@majewiczlegal.pl. Po cofnięciu tej zgody przez użytkownika dane będą przetwarzane jedynie w celu ich usunięcia.

Użytkownikowi przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uzna że przetwarzanie danych osobowych przez Administratora narusza przepisy obowiązującego prawa.

Dane osobowe będą przechowywane tylko przez okres niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały przesłane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń lub wypełnienia obowiązku prawnego Administratora (np. wynikającego z przepisów podatkowych lub rachunkowych).

Dane osobowe przetwarzane na potrzeby marketingu produktów lub usług własnych na podstawie uzasadnionego interesu prawnego, będą przetwarzane do czasu zgłoszenia sprzeciwu przez osobę, której dane dotyczą.

Dane osobowe przetwarzane na potrzeby prowadzonej rekrutacji i wyboru kandydata do pracy będą przetwarzane przez okres trzech miesięcy od zakończenia rekrutacji, chyba że któryś z kandydatów wyrazi zgodę na przechowanie jego danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji.

Administrator może przechowywać dane osobowe dłużej, ale stanie się tak wyłącznie z uzasadnionych powodów oraz jeżeli prawo zezwala na takie przechowywanie.

Pliki cookies

Korzystanie ze strony www.majewiczlegal.pl nie wiąże się z pozyskiwaniem przez Kancelarię z żadnych danych użytkowników pozwalających bezpośrednio na ustalenie ich tożsamości,  z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies (tzw. „ciasteczka”).

Administrator stosuje pliki cookies poprzez które należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych przeznaczone do korzystania ze stron internetowych Kancelarii w domenie majewiczlegal.pl. Informacje zbierane przy pomocy plików cookies pozwalają dostosowywać usługi i treści do indywidualnych potrzeb, a także preferencji użytkowników to  jest osób przeglądających strony internetowe Kancelarii, jak również służą do opracowywania ogólnych statystyk dotyczących korzystania ze strony internetowej.

Administrator stosuje co do zasady dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez użytkownika.

Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika mogą być też wykorzystywane przez współpracujących z operatorem serwisu reklamodawców oraz partnerów.

Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym. Użytkownik może dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies. Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych.

Administrator danych może aktualizować niniejszą Politykę prywatności. Jeżeli wprowadzone będą zmiany do Polityki prywatności, zamieścimy zmienioną Politykę prywatności na www.majewiczlegal.pl.

Ostatnia zamiana czerwiec 2020 r.